BLOG YAZMAYI BECEREMEM DİYENLER, EMİN MİSİNİZ?

banner_herseyinbasiblog

 

 

Çünkü internette blogsuz kurum ya da kişi, her ne iseniz birazcık hayaletsiniz.

Günümüzde kurumunuzu bilen insanların yüzde 80’inin web sitenize girme nedeni, ileşitim bilgilerinizi görmek ve haritada adresinizi bulmaktır. Geri kalan yüzde 20 ise size İK görüşmesine gelmek, CV göndermek ya da bir şey satmak için sitenize giren kişilerdir. Uzun lafın kısası artık kimse durağan web sitenizle eskiden olduğu gibi ilgilenmiyor. Sosyal medya denilen fenomen var olduğu sürece de ilgilenmeyecekler. Kim ne yapsın sizin web sitenizi? İşinizde inovasyon mu arıyorsunuz. Hemen blog maceranıza başlayın.

Evet, blog bir maceradır. Ayrıca bloglar yediden yetmişe herkesin işine yarayacak enstrümanlardır. Doğru konumlandığınız sürece, ister ürün ya da hizmetinizi satmak için, isterse uzman olduğunuz konuda fikir önderi olduğnuzu kanıtlamak için harika platformlardır. Burada önemli olan şey, hatay yapmaktan korkmamak. Blogların en güzel yanı, oluşturduğnuz bir içeriği sonsuz kere düzenleme imkanına sahip olmanız.

Blogda işiniz kolaydır. Kullandığınız bir fotoğraf iki ay sonra size çiğ mi gelmeye başladı, hemen onu silin ve yeni çektiğinizle değiştirin. Ya da yazdığınız yazıyı üç gün sonra okuduğunuzda aklınıza konuyu geliştirecek taze fikirler mi geldi, durmayın yeni düşüncelerinizi eski metninizin üzerine ekleyin. Konvansiyonel medyada asla böyle bir şansınız olmaz. Geleneksel medyada hazırladınız içerik bir kere yayınlanmaya görsün, iş işten geçmiştir.

Sosyal ağlardaki akışlar (timeline) içinde bütün bilgileri hızlıca tüketmeye çalışan bizlere, “Durun, sakin olun, acele etmeyin. Sorularınızı cevaplamayahazırım. Siz keyfinize bakın ve gerçek ihtiyaçlarınıızı belirlemek için kendinize vakit ayırın. “Siz beni aradığınız zaman hep buradayım” diyen bir mecradan söz ediyoruz. Bloglardan. Üstelik yıllardır elinizin altında olan, sosyal medyanın Gandalf’ı diyebileceğimiz, emeği ve çalışmayı çok seven bilge bir platform burası.

Takipçi sayılarını, anlamsız sosyal medya kampanyalarını, “Bugün günlerden MAVİ, peki senin rengin hangisi?” şeklindeki saçma sapan Facebook içeriklerini boşa çıkaran, gerçek deneyimlere reel bir fayda sağlayan, bilgeliğiyle tüm ratingleri altüst eden bu samimi arkadaşlarla (bloglarla) hasbihal etmek için hiç geç değil. Yani o güzel fikir kırıntısının peşinden bloglamaya başlayın ve yılmayın.

Belki ilk blogunuzla istenen etkiyi yaratamayacaksınız. Ya da blogunuz üzerinde çalışırken bir aydınlanma yaşayıp konunuzu, üslubunuzu tamamen değiştirip her şeye sil baştan başlayacaksınız. Ürettiğiniz onlarca içeriğe uzun süre bir tane bile yorum gelmeyecek. Ancak bir gün geriye dönüp baktığınızda blogunuzla birlikte büyüdüğnüzü hissedeceksiniz. Blogunuz size, siz blogunuza anlam katacaksınız. Blogunuz sizin gelişim alanlarınız, pazarlama alanlarınız, enerji alanlarınız, yenilik alanlarınız ve dahası kitleleri hareketlendirme, hatta dönüştürme alanları haline gelecek. “Kendimi bloguma adamak istiyorum! Nasıl daha fazla trafik sağlayabilirim?” demeye başladığınız an, bilin ki artık kulüptesiniz.

Öyleyse şimdi sıra, nasıl blog açılacağı, nereden başlanacağı, blogların birer pazarlama aracı olarak nasıl kullanılacağı, arama motorlarına değil, insanların ihtiyaçlarına göre nasıl içerik üretileceği, bu içeriğin yayına nasıl hazırlanacağı, nasıl pazarlanacağı, doğru bir blog stratejisinin nasıl kurulacağı gibi sorulara yanıtlamakta.

Sevgili okuyucu, blogunu hastalıkta ve sağlıkta hiçbir baskı ve tesir aldında kalmadan eşin olarak kabul ediyor musun? Cevabınız “Evet!” ise bu yazının çıkış noktası olan enfes bir kitabı, Her Şeyin Başı Blog’u okumaya başlayabilirsiniz.

 

Her_Seyin_Basi_Blog_K2

Reklamlar

1 Yorum

Filed under Kişisel Gelişim, Satış ve Pazarlama

One response to “BLOG YAZMAYI BECEREMEM DİYENLER, EMİN MİSİNİZ?

  1. Hakan Nasırlı

    Kardeşim Seçkin,sosyal medya yolunda kendine has üslubunla ilerliyorsun.
    Hayırlı olsun başarılarının devamını dilerim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s